Translate

duminică, 27 septembrie 2020

TATOV - locale 2020

Am o stare un pic aiurea - nedefinită clar, de neliniște, amestecată cu îngrijorare. Mda, emoția momentului alegerilor m-a prins, deși am încercat să nu mă mai las afectat, de data asta.
Am renunțat la a mai urmări campania electorală în ultima săptămână, cu excepția unui film de 22 de minute făcut de cei de la Recorder (bun, de altfel). I-am văzut acolo pe cei mai cunoscuți candidați din oferta de 18 potențiali primari ai București-ului în 2020 - Anno Domini (mă rog, doar vreo 3-4 dintre ei cu șanse reale) și mi-am dat seama că e groasă... ne-așteaptă ani buni până la modernizarea țării, așa cum o clamează mai-marii momentului, nu importă partea spectrului politic de care aparțin.
Însă, orice s-ar întâmpla, sunt de părere că PSD-ul și-a dat deja măsura măiestriei în Administrația locală, din 2008 încoace: trafic pulbere, poluare necontrolată (de Cascadorii Râsului modul în care Primăria, APM-ul si Ministerul Mediului își pasează responsabilitatea când senzorii de măsurare a calității aerului o iau razna și se înroșesc alert, atingând praguri apropiate de cele letale în cazul unora dintre indicatori - asta dacă au reușit să identifice sursa poluării !..), infrastructură zob (vezi Podul Ciurel, care vine de niciunde și duce către nicăieri sau interminabila reabilitare a liniei tramvaiului 5). PSD conduce orașul de 12 ani, ajunge.

Sper din toată inima ca Nicușor Dan să câștige azi. Nu sunt naiv să-mi închipui că, dacă el va fi noul primar, toate problemele orașului își vor fi găsit rezolvarea. Nu, nici pe departe - sunt prea multe, prea complexe și necesită efort susținut. Dar alegerea lui e primul pas către schimbare și, de ce nu ?, către modernizare. Dar mi-e teamă, mi-e teamă întotdeauna când partenerul de întrecere e PSD-ul. Joacă murdar și nu știe să piardă. Pentru că, dacă va pierde, toate sinecurile oferite atât acoliților de partid, cât și celor din casta de sorginte voluntaro-moldoveană, vor dispărea definitiv.
Aceleași emoții le-am avut și-n 2012, și-n 2016, de câte două ori, în acei ani. Rezultatul ce părea anormal la locale, speram că va fi corectat la parlamentare. Nu s-a întâmplat așa, iar PSD a pus mâna pe putere de la nivel de sat, până la nivel de stat. Rețin însă, ca pe-un coșmar teribil - și în 2012, și în 2016 - așteptarea plină de speranță de la ora 9 fără 5 și teribila dezamăgire de la 9 și-un minut seara, când apăreau primele estimări pe tv.
Așa că, azi m-am hotărât să nu mă mai uit la sondajele de la 9. Citesc ceva ușor sau frunzăresc pe net (exclus fb), mă bag la somn și sper că, poate de-acum va începe schimbarea reală.
Ne-auzim dimineață, da ? Dați-mi vești bune, vă rog. 😄

Dan
27.09.2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu