Translate

duminică, 10 noiembrie 2019

Speranța

Când au trecut ultimii 5 ani ?.. Când au trecut ultimii 10 ?!.. Timpul zboară, parcă ieri-alaltăieri am ales un alt președinte.

Votat. Și azi, ca și acum 5 ani. Ca și în 2009. Ca și în 2000, în turul 2, chiar dacă atunci părea cu-adevărat că nu am cu cine.
Tatov, de 30 de ani. Curba speranțelor e ca o sinusoidă. În ziua votului, va fi ajuns în vârful de maxim, întotdeauna. Apoi, urmează invariabil coborârea, așa a fost după Nov 1996, așa a fost și după Dec 2009. Mai abruptă (Nov 2016) sau mai puțin abruptă (Nov 2008), rezultatul a fost pe măsură: speranța s-a dus la vale. Și, odată cu aceasta, s-a strecurat și-un pic de disperare, că orice-ai face, oricum ai vota - nu scăpăm de ei, de comuniști sau neo-comuniști - nu contează forma sau partidul sub care se prezintă în alegeri.
Apoi, după 4 (sau 5) ani, curba începe să crească. Azi am ajuns din nou în vârful sinusoidei, cu speranța că acum se vede ceva diferit. În țară și în diaspora, peste tot. Pare că se întâmplă ceva, în sensul cel bun. Iar eu încă mai sper că vom reuși să schimbăm ceva. Cu un vot, al meu. Plus al tău. Plus al altora ca noi. Noi, cei care gândim că schimbarea pleacă de la opincă, nu de la vlădică. De-aceea mergem cu inima deschisă la vot. Pentru că sperăm că schimbarea va fi de durată acum, nu doar de fațadă.
Odată și-odată, tot se va întâmpla, știu. Pentru că vreau și sper din toată inima ca ai mei copii să aibă șanse reale să-și realizeze visurile aici, nu în altă țară, aiurea, prin lumea largă.
De ce nu acum ?..

Dan
10.11.2019

Un comentariu:

  1. Te salut Dan !
    Sunt într-o mare dilemă pentru că am de ales între doi oameni care nu merită niciunul votul meu. Criteriile mele sunt foarte exigente. Pe unul l-am văzut cinci ani în acțiune ... și nu mi-a plăcut iar madame nu s-a calificat în finala mea. Așa că nu vreau să-mi fac păcate cu votul meu. Să se aleagă singuri !!!

    RăspundețiȘtergere