Translate

duminică, 23 ianuarie 2011

De unde şi până unde.. blog?!

Cândva, să tot fie 3-4 ani de-atunci, după un schimb de mesaje (pe mail, evident, doar nu credeţi că mai scrie cineva scrisori în ziua de azi!) cu fratele meu, în care îi arătam ce inteligent şi frumos este subsemnatul sau, mai pe şleau, ce deştept e ăla micu'! (recte, moi), el încheia scurt, c-o replică haioasă, care m-a binedispus teribil, la vremea respectivă: "Fă-ţi blog!" Aşa că, mi-a rămas de-atunci înfiptă într-un colţişor de minte ideea asta năstruşnică: ce-ar fi, totuşi, să-mi fac şi eu un blog? Cum s-ar spune, uşor de zis, dar nici chiar atât de greu de făcut. :)
Mmda.. da´ ce să spun eu pe-acolo, despre ce să vorbesc? Păi, cam despre tot ce-mi trece mie prin minte, că doar e-al meu, nu? Spaţiul meu intim şi privat, unde vor putea citi cei din lumea asta mare (mulţi-puţini, câţi-or fi) unde-mi umblă mie gândul. Şi totuşi, un sentiment nedefinit de teamă mă încerca de fiecare dată când îmi propuneam să trec la treabă. Dacă nu voi reuşi să fac faţă unei astfel de provocări? Din lipsă de timp, din lipsă de inspiraţie.. sau mai ştiu eu din ce motive? Aşa că, dacă apărea altceva mai important sau mai urgent de făcut, renunţam întotdeauna cu inima uşoară. Eram acoperit, aveam un alibi perfect în faţa propriei conştiinţe. Hmm, sună cam psihologic şi-un pic filozofic, nu asta-mi era intenţia. Sau poate era, fără să-mi dau seama?!.. (ştiţi cum lucră subconştientul - paralel cu mine, de parcă n-ar fi al meu :)). Oare o fi voie să filozofez şi eu un picuţ, pe ici-pe colo, “prin punctele esenţiale”, nu se supără nimeni? Şi răspunsul îmi vine iute, tot via subconştient: “nu, pentru că aici tu eşti şeful, e blogul tău, nu?” Doar vă spuneam asta mai devreme, n-aţi uitat, sper. Oricum, vă mai reamintesc eu din când în când, să vă ţin în priză. :)
De curând însă, mi-am luat (şi eu) inima în dinţi şi m-am lansat pe orbită, în spaţiul virtual... în “globosferă”, cum mai zice câte-un cetăţean cu buletin de Pipera. Ce m-a făcut să trec la fapte? Un telefon primit în urmă cu câteva zile, de la un bun prieten (ne-am cunoscut pe-un forum şi zic eu că împărtăşim aceleaşi opinii în multe privinţe; sper însă că ne vom întâlni şi face-à-face, cum spune francezul, într-o bună zi). Tocmai ce fusese ziua lui de naştere (îl felicitasem şi eu în prealabil, în scris), iar pentru a marca evenimentul într-un mod inedit, a pus povestea “pe hârtie” (a se citi pe-un blog), aşa că, dacă mi-a dat la telefon www-ul cu pricina, m-am distrat şi eu alături de el şi-ai lui, chiar dacă mai la distanţă. Îţi mulţumesc, Ştefan, pentru “brânciul” pe care mi l-ai dat în devenirea mea de blogger.:)
A, să nu uit.. despre ce vreau să vorbim aici? Despre tot, în general, sau despre nimic, în special. Depinde cum priveşti lucrurile. Despre toate cele câte sunt în viaţa noastră de zi cu zi, despre ce ne place, despre ce ne deranjează, despre cine suntem şi cine voim să devenim, despre bune, despre rele.. bref, despre lumea largă. Despre tot ce poate cuprinde gândul omului, în orice direcţie, fără limite sau bariere. Despre toate acele lucruri mărunte sau mai puţin mărunte care ne fac să simţim că suntem vii în fiece moment al fiecărei zi, indiferent de natura lor. Şi dacă putem să ne bucurăm (sau să ne întristăm) împreună de aceste lucruri, fie şi numai prin intermediul unor scurte mesaje pe care ni le adresăm în fugă pe-aici, înseamnă că-mi voi fi împlinit scopul.

23.01.2011
Dan

13 comentarii:

  1. Ehehee, Dane draghe, așa cum e clar că știi, uneori românu' are ceva de zis da' n-are cu cine schimba o vorbă. Și-atunci ce tre'să facă românu' vorbăreț ca să nu-i stea vorbele-n gât? Le pune pe hârtia asta virtuală întru răspândirea fără limite până găsește ecou la frați și surori care au aceeași problemă.
    Bine-ai venit in sfera asta! Văd că deja ai găsit răspunsurile corecte la propriile întrebări. Gândurile tale, spațiul tău, gospodăria ta.
    Hehe... cel mai bun serial de comedie, Seinfeld, avea ca tema principală NIMIC. Mamăă... da'ce nimic spumos era!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bubu, îţi mulţumesc pentru încurajarea debutului meu jurnalistic.:) Aşa-i, am multe de spus, nu neapărat chestii inteligente :), şi-aici am spaţiu din belşug să mă desfăşor..
    Iar analogia pe care-o faci cu Seinfeld, chiar mă flatează, aş vrea eu să fiu aşa spumos ca el. Apropo, cred c-am văzut serialul ăsta de câteva ori bune, episod cu episod, şi tot m-aş mai uita la el dacă deseară s-ar relua. Împreuna cu feciorul meu cel mare, care a devenit şi el un fan absolut.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Despre tot, în general, sau despre nimic, în special. Depinde cum priveşti lucrurile."
    Cam acesta este obiectivul final , important este sa "defosezi " ceea ce-i de prisos in vederea atingerii" contractului ". Marele schlem te asteapta ! Si mai ales noi , prietenii tai !Mult succes !

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc, Radu. Şi eu îţi doresc, la rândul meu, să ai parte numai de done spectaculoase.:)
    Nu ştiu când o să mai apuc un şlem la masă, mare sau mic, nici nu mai contează; am experimentat şi varianta online, să ştii, dar parcă n-are aşa farmec. Mi-e tare teamă că nu mai ştiu nici să ţin cărţile ca lumea în mână, darămite să mai joc şi bine..Apropo, tot în patru se joacă?:)
    Sper să mă descurc mai bine pe-aici, dar dacă "defosez" aiurea, aş vrea să mă tragi de mână, fără menajamente..:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am avut marea surpriza de a afla azi ca voi, baietii cei mai dragi mie de pe AFA aveti fiecare blogul lui. De cateva saptamani..
    Deja seaman a conspiratie. nu mi-ati spus nimic, niciunul ..sa nu mint..Bubu a zis ca o va face. dar nu a zis si cand.
    Dan, mi-a placut foarte mult ce ai scris, pe cuvand..am o singura observatie...nu esti doar un om ca oricare altul, unul din multime.
    Zau nu esti..dovada e ce scrii si mai ales ce transmiti prin cuvantul scris.
    Meriti sa nu ma semnez si sa te las sa ghicesti cine e in spatele comentariul asta. Ca pedeapsa ca nu mi-ai spus de blog.
    Ceea ce am sa si fac.
    Cu drag,
    Eu

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Livia,
    Am vrut să-ţi scriu despre blog, sincer, dar m-am gândit că n-am adresa ta de mail şi nu voiam să-ţi pară că îmi fac reclamă sau mai ştiu eu ce.. Nu am vrut să fiu intruziv, ştii că nu-mi place să deranjez omul aiurea. Dar mă bucur că m-ai descoperit şi, din ce scrii mai sus, rezultă că nici nu esti foarte suparată pe mine, deşi poate (sigur, mea culpa) ai avea motiv.
    Sfârşitul de an pe AFA mi-a lăsat un gust amar, goana după premii şi răutăţile nenumărate m-au făcut să mă retrag în carapace; nu mă mai regăsesc acolo, fără să critic pe nimeni. Şi eu, ca mulţi alţii, am investit o părticică din suflet în acea comunitate, crezând că am găsit o mare familie, caldă şi primitoare.. dar n-a fost chiar aşa..
    M-am refugiat aici, pe blog, unde pot spune "ce şi cât gândesc, nu contează cât de lung am părul..". Şi aici sfera de discuţii e-atât de largă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Dan,
    Sunt asadar inconfundabila:)..
    si da, nu sunt fff suparata pe tine...stiu ca asta e tu..nu vrei sa deranjezi. Tocmai de aceea e de admirat curajul de a te exprima ca blogger. Singura mea problema e ca inainte va gaseam pe toti intr-un loc acum sunteti in trei locuri diferite in bloggosfera.
    Pe bubu nu am putut sa il citesc din cauza diacrilicelor . am uitat sa va spun, eu sunt total atehnica, cred. Deci nu aveti cum sa ma gasiti vreodata ca blogger. si sa scriu mesaje e o problema, nu stiu cum s-o fac decat ca Anonim.
    Mi-ati cam complicat viata,, baieti...dar va iert...
    O primavara frumoasa, Dan, cu sanatate si cat mai multe postari..chiar daca eu le citesc dupa o luna de la postare.
    Livia

    RăspundețiȘtergere
  8. Livia, îţi mulţumesc pentru urări. Şi eu îţi doresc, la rândul meu, să ai parte numai de lucruri frumoase şi să-ţi meargă toate după cum vrei tu.
    Nu cred că eşti total atehnică :). Iar despre scris pe blog - never say never, cum zice americanul.. Ştii, pe blogul tău poţi scrie şi fără diacritice, eşti liberă de orice constrângeri; oricum, eu nu te voi critica, pentru că văd/citesc mesajul transmis şi dincolo de nişte semne prăpădite :).

    RăspundețiȘtergere
  9. Ei bine , eu am mai multe scuze de cerut.Pentru ca desi citesc blogurile baietilor de saptamani bune , nu am stiut ca tu esti "un om printre oameni".MEA CULPA .
    Si nici nu te intreb " de ce nu mi-ai spus Dan ?" pentru ca ti-am " citit" bunul simt in tot ce ne-am povestit pana acum.
    Stii , tatal meu a scris patru carti.Am reusit sa tiparim una singura pentru ca era mult prea mult de corectat la ele, pentru ca si-a scris acolo mare parte din amintiri , simtiri, trairi de o viata intreaga fara sa tina seama de reguli.
    De ce am amintit de el din nou?
    Pentru ca eu cred ca faci parte din aceeasi categorie , oameni care au atatea de spus incat trebuie sa le spuna undeva , indiferent de forma pe care o capata "spusele" lor.Si daca forma este si atat de frumoasa asa cum sunt postarile tale de aici , reteta sigura pentru a fi citit e gata .Oameni la care , inginereste spus , supapa de preaplin nu rezista la atata bogatie interioara .
    Si te rog Dan , din cand in cand mai scrie si cate ceva sa ne putem da cu parerea si noi fetele .A inceput sa-mi placa.... Ca despre Hagi si benzina nu stiu NIMIC :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu-i nimic, nu-i bai. Cred ca merita efortul de a corecta cartile tatalui tau, sunt convins; probabil ca te vei hotari candva sa le scoti la lumina si pe celelalte trei.. Sper sa te "conectez" si la alte subiecte, in afara celor atinse pana acum, dar imi trebuie timp (tuturor sunt convins ca ne trebuie mai mult timp liber) sa ma adun, sa le astern pe "hartie".
    Iar pentru dat cu parerea - e voie si la fotbal, sa stii :).

    RăspundețiȘtergere
  11. În genere, arareori mă pierd pe drum şi abandonez ceva. Când îmi propun un lucru, îl duc la bun sfârşit. Una din propuneri (aşa, pentru mine, nu pentru altcineva) este să-ţi parcurg acest blog cap-coadă. Încet, dar sigur, voi ajunge eu la zi cumva. :)
    Din câte am observat, aceasta este prima postare...
    Hotărât lucru, îmi doresc s-o iau cronologic, nu haotic. :)
    Fiindcă stilul de a scrie încântă, incită, atrage şi provoacă zâmbete.
    Bravo, Dan! :)

    FELICITĂRI!

    Ţinem aproape...

    RăspundețiȘtergere
  12. Rory, îți țin pumnii să ai voință să duci demersul la bun sfârșit. :)
    În treacăt fie spus, nu ai prea mult de citit, nu-s așa prolific. Nu că n-aș mai avea câte ceva de spus (nu importă cât de interesant 'au ba), dar, precum subliniai și tu într-un post de la sfârșitul anului trecut, timpul nu ne lasă să zburdăm în voie. Așa că, ar trebui să învățăm să ni-l facem prieten, cumva. Eu încă mai cercetez problema.. Dacă afli răspunsul mai devreme, te rog să-mi dai de veste, bine? :))
    Îți mulțumesc pentru aprecieri, mai cu seamă că vin din partea unui om cu un talent literar deosebit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Dan, deşi nu mă consider un om cu talent literar deosebit. Sunt alţii care scriu cu adevărat bine, nu eu. :)
      Cât priveşte blogul tău, am văzut că nu e foarte mult de citit, dar ce este scris, este scris bine. :)


      Ștergere